För att göra beställningar krävs att du är över 18 år.
- Fraktkostnader:
Vi har ett fast pris på 90 kronor inom Sverige. Vi tar inte emot ordrar från andra länder än Sverige.
Större objekt skickas inte utan levereras till adress i Stockholmsområdet enligt överenskommelse. Detta framgår då av objektsbeskrivningen.
Ibland krävs speciellt emballage och då förbehåller vi oss rätten att lägga till beställningstiden för detta. I detta fall meddelas du om ändringar i leveranstiden.
- Priser:
Varje objekt/vara anges med sitt totala pris.
Priset vid beställningstillfället gäller oavsett om priset förändras därefter.
Vinstmarginalbeskattning (VMB) tillämpas på begagnade varor vilket innebär att köparen inte har avdragsrätt för moms på varan (påverkar endast köpare som är ett företag).
Moms tillämpas dock på frakt och eventuella nytillverkade tillbehör.
I varukorgen framgår det totala priset inklusive moms samt betalningsvillkor och leveransvillkor beroende av valt betalningssätt respektive leveranssätt.
- Betalningssätt:
Förskottsbetalning via bank, inom 10 bankdagar. Leverans sker så snart vi ser att hela summan har satts in på vårat bankkonto.
Inga extra avgifter utöver ev. fraktkostnad tillkommer.
- Garanti:
Alla varor säljs i befintligt skick. Returfrakt ingår ej i garantin. Vi reserverar oss för eventuella fel i objektsbeskrivningen, felaktig prisuppgift samt för att färgåtergivning kan vara missvisande på fotografier av objekten.
- Retur och reklamation:
Kontakta oss innan du returnerar en vara.
- Ångerrätt:
I enlighet med lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal närmare anger, har du alltid 14 dagars ångerrätt på varor köpta via postorder från den dag varorna mottogs. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi tillbaka det belopp du betalat för varan samt avgifter inom 30 dagar. Om du beställt fler varor än de du returnerar betalar vi dock inte tillbaka avgifterna. Detta beror på att avgifterna är samma oavsett hur många varor du beställt. Returnerade varor ska vara i väsentligt oförändrat skick och i originalförpackning. Faktura/följesedel skall alltid bifogas vid ångerköp. Vid eventuell tvist följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendation. Paketera varan väl eftersom du som kund står för risken samt kostnaden för returfrakten. Du måste ha ett RMA-nummer före din retur. Se ovan!
- Skadad gods:
Som kund har du skyldighet att avsyna godset när du tar emot det. Om varan är skadad när du hämtar ut den är det mycket viktigt att detta anmäls TILL UTLÄMNINGSTÄLLET! Upptäcker du skada vid hemkomsten skall anmälan göras inom 7 arbetsdagar efter att du hämtat varan.
- Felaktig leverans:
Kontakta oss omedelbart om du märker att du fått fel vara eller fel antal av någon vara så löser vi det!
- E-mail:
Då vi sköter i stort sett all kommunikation per mail är det viktigt att du har en fungerade mailadress som du kollar regelbundet när du handlar av oss.
- Butik:
Vi har ingen fysisk butik, utan all försäljning sker via webbsidan.
- Övrigt:
Vi reserverar oss för fel på sidan, fel i priser och övriga villkor för köp. Likaså reserverar vi oss för utsålda eller utgående produkter, vilket gör att vi har rätt att annullera avtal som av misstag kan ha ingåtts för sådana produkter.
Tack för att du valt att använda vår Internetshop. Vi ser fram emot att göra affärer med dig och vill göra vårt yttersta för att du ska få en god köpupplevelse och bli nöjd med dina produkter.
Om du har någon fråga är du alltid välkommen att skriva, ringa eller e-posta dina frågor till oss. Mer information hittar du under Kontakta oss.